فهرست مطالب

عرضه میلگرد در بورس کالا

عرضه میلگرد در بورس کالا

سازمان بورس کالا از سال 1382 راه اندازی شده که در دسته بندی کالاهای صنعتی و معدنی، به گروه فولاد و میلگرد خواهید رسید. میلگرد یکی از کالاهایی است که در بورس کالا خرید و فروش می شود که به دلیل وجود دلالان و سود جویان در بازار آهن آلات، این محصول نوسانات قیمت بسیاری دارد و عرضه مستقیم آن در بورس نه تنها آشفتگی بازار را کم کرده، بلکه شرایط خرید را نیز برای خریداران بهتر ساخته است. اما عرضه و خرید میلگرد در بورس کالا چه شرایطی دارد و قیمت ها چگونه مشخص می شوند؟ در ادامه همراه ما باشید.

خرید میلگرد در بورس کالا

با توجه به تغییرات قیمت در بازار آهن آلات و میلگرد، تصمیم بر آن شد تا این محصول به طور مستقیم در بورس عرضه شود و با حذف دلالان و با قیمتی مناسب تر، مستقیما به دست خریداران و مصرف کنندگان واقعی برسد. نکته بسیار مهم این است که به منظور پیشگیری از ورود دلالان به بازار بورس، نیاز است که شما ابتدا اطلاعات هویتی خود را ثبت کنید و در مرحله بعد نیاز است که میزان و حجم میلگرد مورد نیازتان هم تعیین شود که برای افراد حقیقی مقدار خرید می تواند در حد 20، 110 یا 220 تن باشد.

قیمت عرضه میلگرد در بورس کالا

قیمت میلگرد در بورس کالا، تحت تاثیر عرضه و تقاضا قرار دارد و با یک حداقل و حداکثری خرید و فروش می شود و در واقع یک فضای رقابتی حاکم است. به این صورت که ابتدا کارشناس قیمت پایه را تعیین می کند و در ادامه رقابت بین مشتریان صورت می گیرد و در صورتی که میزان کالا از میزان تقاضای آن بیشتر باشد، بازه قیمت بالاتر خواهد رفت.

از طرفی، قیمت میلگرد در این بازار، تحت تاثیر نوسانات ارز نیز قرار دارد و زمانی که قیمت ارز بالا می رود، کارخانه ها صادرات بیشتری انجام می دهند که همین مورد باعث می شود از میزان عرضه کاسته شود و قیمت ها بالا برود که بر عکس این مورد نیز می تواند اتفاق بیفتد.

Supply of rebar in commodity exchange

روزهای عرضه میلگرد در بورس کالا

معمولا در این قبیل سازمان ها، قوانین خاصی برای خرید و فروش کالاها و محصولات وجود دارد که تنها یک روز در هفته به قطعات فولادی از جمله میلگرد اختصاص داده شده است که روز چهارشنبه، برای مقاطع طولی مانند میلگرد در نظر گرفته شده و شما همان روز می توانید اقدام به خرید و یا فروش کنید. در ابتدا، با پرداخت درصدی از هزینه، سفارش خود را ثبت کرده و طی سه روز کاری، مابقی مبلغ باید پرداخت شود.

نکات مهم عرضه میلگرد در بورس کالا

در صورتی که قصد خرید و یا فروش میلگرد در بازار بورس کالا را دارید، توصیه می کنیم حتما شرایط و موارد زیر را در نظر داشته باشید:

  • حتما کارگزاری معتبری را برای خرید انتخاب کنید که کارگزاری باید مورد تائید سازمان بورس باشد که در این خصوص می توانید از مشاوره کارشناسان ما در گروه رستاک بهره مند شوید. تعداد کارگزاری مفید در این بازار در حدود 90 عدد می باشد.
  • برای خرید یا فروش حتما باید مدارکی را ارائه بدهید تا نشان دهد که به شما به این محصول نیاز دارید.
  • روزهای چهارشنبه و ساعت 11، خرید و فروش میلگرد انجام می شود.
  • شما تا سه روز بعد از سفارش اولیه، باید مابقی مبلغ را به فروشنده پرداخت کنید، در غیر این صورت باید 25.0 ارزش معامله به عنوان جریمه پرداخت شود که این روند تا 10 روز ادامه پیدا می کند و بعد از آن معامله فسخ خواهد شد.
  • خرید و فروش در این بازار به طور کاملا قانونی انجام می شود و نگرانی در این خصوص وجود ندارد.

مطالب بیشتر:

راهنمای جامع انواع آهن آلات

ساخت سوله صنعتی

قیمت ورق آهن

خرید میلگرد

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *