فهرست مطالب

کوتینگ فلزات چیست؟

در مبحث کوتینگ و سابلیمیشن به چاپ کردن عکس روی فلزات هم می رسیم که یکی از پرکاربردترین اقدامات در مورد لوله های نفتی است که برای انجام آن نیاز است که ابتدا سطح فلز رنگ کاری شود و سپس کوتینگ انجام شود تا جوهر جذب فلز شود و بتوان کار چاپ را انجام داد. زمانی که کوتینگ انجام می شود، سطح روی لوله با استفاده از یک لایه پلیمری پوشانده می شود تا از لوله در برابر اشعه UV، هر گونه ضربه یا سایش و خوردگی محافظت به عمل بیاید.

کوتینگ سازه های فلزی چیست؟

کوتینگ سازه های فلزی با دو ماده موم پرایمر PY95 و PL85 انجام می شود که دقیقا مشابه موم هستند و روی فلزات زده می شوند و این مزیت را به همراه دارند که جلوی خوردگی و زنگ زدگی فلز تحت هر شرایطی گرفته خواهد شد. مزیتی که این روش دارد این است که دیگر نیازی به سندبلاست کردن و رنگ زدایی نیست و علاوه بر این که با سرعت بالایی انجام می شود، در هزینه ها نیز صرفه جویی خواهد شد.

کویل کوتینگ چیست؟

کویل کوتینگ، فرآیندی خودکار برای پوشش دادن و رنگ کردن فلزات است، قبل از این که از فلز استفاده شود. جهت انجام این روش نیاز است که مراحل زیر طی شود:

  • هر دو سطح فلز به خوبی تمیز شود
  • عملیات شیمیایی اعمال شود
  • پرایمر زده شود
  • عملیات کوره انجام شود
  • پوشش و رنگ به فلز اضافه شود
  • مجدد داخل کوره قرار داده شود
  • ورق رنگ می شود و به صورت رول شده، بسته بندی خواهد شد

بعد از پایان عملیات، سطحی که به دست می آید از زیبایی و ظرافت خاصی برخوردار است که علاوه بر این که دوام بالا و قابل قبولی هم دارد، ضرر و زیانی را برای طبیعت به همراه نخواهد داشت.

روش های کوتینگ فلزات

  • گالوانایز

در این روش، لایه ای از روی بر روی فلز قرار داده می شود تا از زنگ زدگی محافظت به عمل بیاید. در بیشتر موارد، از روش گالوانیزه گرم استفاده می شود، به این صورت که فلز را داخل روی غوطه ور می کنند. روی عنصری است که به سرعت با اکسیژن واکنش نشان می هد و اکسید آهن بر روی فلز تشکیل می شود که مانع از زنگ زدگی و خوردگی آهن و فلز خواهد شد. در پایان عملیات، آهن به دست آمده رنگ تیره و کریستال مانندی دارد که می توان آن را به رنگ های مختلف در آورد و در صنایع مختلف استفاده کرد.

کوتینگ فلزات چیست

  • آبکاری الکتریکی

از جریان الکتریکی می توان برای انحلال بهتر کادمیوم و کروم استفاده کرد که معمولا در این روش از پوشش نیکل استفاده می شود که یکی از مشکلاتی که به همراه دارد این است که ممکن است ضخامت آبکاری در تمامی قسمت ها به یک اندازه نباشد، اما با این حال مقاومت فلز در برابر خوردگی و زنگ زدگی افزایش پیدا می کند.

  • پودر کوتینگ

در این روش، پودر خشک شده به صورت الکترواستاتیکی به فلز داده می شود و در حرارت 95 درجه سانتی گراد قرار می گیرد که نه تنها زیبایی ظاهری را به همراه دارد، بلکه مقاومت در برابر زنگ زدگی نیز افزایش خواهد یافت. این پودرها را می توان در رنگ های مختلفی در بازار یافت که از این فلزات در بسیاری از لوازم خانگی نیز استفاده می شود.

  • پوشش کاری لعاب پرسیلن

لعاب کاری از جمله روش هایی است که برای افزایش مقاومت در برابر خوردگی انجام می شود، از طرفی این پوشش نسبت به لک نیز مقاومت بهتری دارد و سهولت در شستن سطوح را به همراه خواهد داشت که این روش عمدتا برای فلزاتی که در صنایع لوازم خانگی استفاده می شوند، کاربرد دارد.

برای دریافت اطلاعات بیشتر در خصوص فروشنده کوتینگ فلزات و روش های انجام این روش، با کارشناسان ما در رستاک تماس بگیرید.

مطالب مرتبط

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *