فهرست مطالب

قیمت ورق مبارکه

قیمت ورق مبارکه

ورق مبارکه، ورق هایی هستند که توسط کارخانه فولاد مبارکه اصفهان تولید و ساخته می شوند و درصد بالایی از محصولاتی که در این کارخانه تولید می شوند، ورق سیاه است که به روش نورد گرم تهیه می شود. ورق مبارکه کاربردهای بسیاری دارد، اما عمدتا از آن در صنعت لوله سازی و ساخت پروفیل ها، در صنایع نفت و پتروشیمی، در صنایع کشتی سازی و هم چنین ساخت لوازم خانگی نیز استفاده می شود. یکی از مواردی که هنگام خرید ورق باید در نظر داشته باشید، قیمت است که در ادامه به بررسی قیمت ورق مبارکه خواهیم پرداخت.

فولاد چیست؟

فولاد در ابزارهای دستی، تجهیزات ساختمانی بزرگ، لوازم خانگی و کاربردهای مکانیکی و برق استفاده می شود.فولاد یک آلیاژ آهن است به این معنی که آهن جزء اصلی آن است.سپس یک یا چند فلز آلیاژی به آهن اضافه می شود تا مواد جدیدی با خواصی متفاوت از آهن ایجاد شود.هنگامی که آهن با عناصر دیگر ترکیب می شود، خواص جدیدی پیدا می کند و این خواص می تواند بر اساس نحوه گرم شدن و سرد شدن فلز تغییر کند.

تقاضای زیاد و گسترش استفاده در صنایع مختلف باعث شده است که فرآیند تولید ورق فلز در طول زمان پیشرفت و بهبود یابد.ساخت ورق فلزی به دلیل بسیاری از تکنیک‌های متمایز به نوعی هنری تبدیل شده است که به بالاترین سطح مهارت نیاز دارد.امروزه ساخت ورق فلزی دقیق یکی از پرکاربردترین تکنیک های ساخت است. ساخت ورق فلزی تقریباً در هر صنعتی استفاده می شود.

ورق مبارکه چیست؟

ورق هایی که توسط کارخانه فولاد مبارکه اصفهان تولید می شوند و با عنوان ورق فولاد شناخته شده هستند، انواع مختلفی دارند که عبارتند از:
• ورق سیاه مبارکه. این ورق ها در ضخامت های دو تا شش میلی متر در کارخانه فولاد مبارکه اصفهان تولید می شوند و از آن ها در صنایع مختلف استفاده خواهد شد، چرا که ورق سیاه ماده اولیه بسیاری از محصولات فولادی می باشد.
• ورق رنگی مبارکه. این ورق ها در برابر خوردگی بسیار مقاوم اند و با استفاده از ورق های گالوانیزه به دست می آیند. از جمله کاربردهای ورق های رنگی مبارکه می توان در سخت لوازم خانه، انواع سقف ها و پارتیشن ها اشاره کرد.
• ورق گالوانیزه مبارکه. این ورق ها به دلیل روکشی که دارند، استحکام و مقاومت بالایی دارند و در برابر پوسیدگی نیز مقاوم خواهند بود. قیمت این نوع ورق نوسانات زیادی دارد و جالب است بدانید که ایران یکی از بزرگ ترین صادر کننده های ورق گالوانیزه می باشد.
• ورق آجدار مبارکه. ورق های آجدار دارای یک سری برجستگی ها روی سطح خود هستند و جوش پذیری بسیار بالایی دارند.
آمار و ارقام موجود در بازار نشان می دهند که در حدود نیمی از محصولات فولادی موجود در بازار، از کارخانه فولاد مبارکه اصفهان تامین می شوند و این کارخانه، ظرفیت ارسال و صادر کردن محصولات فولادی به بیش از 38 کشور را دارد.

ورق مبارکه

کاربرد ورق مبارکه

ورق فولاد مبارکه با کیفیت بسیار بالا و در ابعاد و اندازه های مختلف تولید می شود و از جمله کاربردهای آن می توان به موارد زیر اشاره کرد:
 استفاده در صنایع خودروسازی
 ساخت مخازن تحت فشار
 در صنعت ساختمان سازی
 در ساخت تجهیزات صنعتی
 ساخت محصولات فلزی سبک و سنگین
 ساخت تجهیزات دریایی و کشتی سازی

بیشتر بدانید(ورق های فولادی، ورق های گالوانیزه)

ورق مبارکه

قیمت ورق مبارکه

زمانی که صحبت از ورق مبارکه می شود، این نکته را باید در نظر داشته باشید که عوامل مختلفی در قیمت نهایی دخیل هستند. از جمله:
 قیمت ارز و نوسانات آن
 هزینه های حمل و نقل
 هزینه نیروهای انسانی
 هزینه مواد اولیه
 روش تولید ورق های فولادی
 عرضه و تقاضای کالا
 قیمت جهانی نفت
 کارخانه تولید کننده
 شرایط اقتصادی کشور
در کنار عوامل گفته شده، قیمت ورق مبارکه با توجه به ابعاد، وزن و اندازه های آن نیز تعیین خواهد شد. شما می توانید جهت اطلاع از قیمت دقیق و به روز ورق مبارکه، با کارشناسان ما در گروه رستاک در ارتباط باشید و بعد از دریافت مشاوره های لازم، محصول مورد نظر خود را ثبت و سفارش دهید. به همین خاطر، بسیار مهم است که شما قبل از خرید، اطلاعات کافی در خصوص ابعاد و وزن محصولی که می خواهید خریداری کنید، داشته باشید.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *