فهرست مطالب

شمش آهن چیست؟

شمش آهن چیست؟ قیمت شمش فولادی بر چه مبنایی مشخص می شود؟ هزاران سال است که مردم از شمش در طی فرآوری فلزات استفاده می کنند. حمل و نقل شمش آسان است و برای معادن راحت است زیرا آنها می توانند فلز را برای بسته بندی و حمل شمش آماده کنند. اندازه و شکل یک شمش بسته به نیاز های فلز متفاوت است، اما آنها معمولاً به شکل میله‌های مستطیلی هستند که در اندازه های بسیار کوچک هستند که به راحتی قابل حمل باشند، البته نه آنقدر کوچک که غیرعملی باشند.

شمش چیست؟

شمش ممکن است شکل مخروطی داشته باشد که برای تسهیل خنک شدن یکنواخت طراحی شده باشد. بر سطح شمش آهن نیز معمولاً علامتی مهر می شود که نشان می دهد کدام شرکت آن را تولید کرده است. این علامت ممکن است به شکل یک لوگوی شرکت، یا یک کلمه مهر شده یا یک سری کلمات باشد. آهن شمش اغلب با آهن خام ساخته می شود، یک نوع آهن با حداقل تصفیه شده که به تنهایی قابل استفاده نیست، اما می تواند برای تولید محصولات مختلف آهن فرآوری شود.

شمش های آهن همچنین ممکن است با اطلاعاتی در مورد خلوص آنها مهر شود، که برای کمک به افرادی که از میله ها در پردازش فلزات استفاده می کنند طراحی شده است. دانستن اینکه کدام ناخالصی وجود دارد می تواند به افراد اجازه دهد تصمیم بگیرند که چگونه می خواهند آهن شمش را مدیریت کنند. اجزای مختلفی را می توان برای ایجاد یک آلیاژ فولاد اضافه کرد که بسته به اینکه کدام ناخالصی وجود دارد و فلز چگونه پردازش می شود، ممکن است عملکرد متفاوتی داشته باشد.

شمش آهن چیست؟-رستاک-2648

آهن

آهن به خودی خود فلزی بسیار نرم و انعطاف پذیر است. شمش ها معمولاً با مقداری ناخالصی ریخته می شوند تا نسبتاً سخت شوند، زیرا در غیر این صورت ممکن است در حین حمل و نقل آسیب ببینند. برای ایجاد یک آلیاژ فلزی بادوام و مستحکم که می تواند در تنظیمات مختلف مورد استفاده قرار گیرد، لازم نیست درصد مواد دیگر خیلی زیاد باشد.

همانطور که گفته شد، شمش فلزی به طور کلی یک قطعه فولادی ساده است که طبق ضرورت ها به اشکال مختلف شکل می گیرد. این محصول به عنوان یک محصول ریخته گری نیمه تمام در چرخه عمر تولید فولاد نامیده می شود. شمش های فولادی علاوه بر این، با نورد گرم به شکل های تکمیل شده و ضروری کاهش می یابد. این شمش ها در یک کوره در دمای بالا گرم می شوند. این باعث می شود شمش های آهن سختی خود را از دست داده و انعطاف پذیر شوند. سپس این شمش های انعطاف پذیر به طور موثر به قطب های فولادی تبدیل می شوند.

چدن چیست؟

چدن محصولی است که دارای ماده کربنی 4 درصدی است. برای پردازش فولاد از آهن خام، آن را تصفیه می کنند و به شکل های دلخواه تبدیل می کنند و محتوای کربن را به زیر 2٪ کاهش می دهند. این فرآیند نیمه تمام را شمش می نامند. شمش ها فلزات خالصی هستند که دارای تأثیرات آلاینده در سطحی برای تولید محصول نهایی فولادی برای مقاصد تجاری می باشند.

قیمت شمش فولادی

شمش تاثیر مستقیم بر سایر قطعات فولادی دارد، اما مواردی وجود دارد  که بر قیمت آن تاثیر گذار است از جمله:

  • قیمت جهانی نفت
  • قیمت سنگ آهن
  • قیمت ضایعات
  • میزان تقاضا و عرضه در بازار
  • هزینه های مربوط به حمل و نقل

بازار جهانی، همگی بر این میزان قیمت تاثیر گذار هستند. شمش فولادی به عنوان بهترین کالایی است که در بازار بورس معامله می شود. شما می توانید برای کسب اطلاعات بیشتر با رستاک تماس بگیرید.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *