فهرست مطالب

میلگرد حرارتی چیست؟

میلگرد حرارتی چیست؟میلگرد حرارتی چیست؟پیوند بین میلگردهای FRP و بتن به پارامترهای مختلفی از جمله عوامل محیطی بستگی دارد. همانطور که مشخص است، میلگردهای FRP مقادیر بالایی از ضریب عرضی انبساط حرارتی  را نسبت به بتن نشان می‌دهند. در نتیجه، هنگامی که دما افزایش می‌یابد، تنش‌های کششی در بتن ایجاد می‌شود که ممکن است باعث ایجاد ترک‌های شکافنده شود که بر عملکرد پیوند تأثیر می‌گذارد.

فولاد تقویت کننده (معمولاً میلگرد و توری نامیده می شود) از ماده خامی به نام سنگ آهن ساخته می شود. در بتن برای ایجاد مقاومت بیشتر استفاده می شود، زیرا بتن در کشش ضعیف است و فولاد در کشش و فشار قوی است. فولاد و بتن دارای ضرایب انبساط حرارتی مشابهی هستند، به این معنی که با تغییر دما (در طول روز و شب، فصل به فصل) سازه حداقل تنش را در هر عنصر سازه ای مانند تیرها، ستون ها و دال ها تجربه می کند.

مطالب بیشتر(قیمت میلگرد بستر،میلگرد ساده)

مزایای افزایش دمای سازه های فولادی

آتش سوزی همچنان یکی از خطرات بالقوه جدی برای اکثر ساختمان ها و سازه ها است. از آنجایی که بتن به طور گسترده در ساخت و ساز استفاده می شود، تحقیقات در مورد مقاومت بتن در برابر آتش اهمیت بیشتری پیدا می کند. بسیاری از محققان در سراسر جهان در این زمینه تحقیقاتی انجام داده اند. خواص مکانیکی تمام مصالح ساختمانی رایج با افزایش دما کاهش می یابد. رفتار یک سازه بتن مسلح در شرایط آتش سوزی توسط خواص مواد تشکیل دهنده، بتن و فولاد، در دمای بالا کنترل می شود. هر دو بتن و فولاد در اثر گرمایش دچار تغییرات قابل توجهی در مقاومت، خواص فیزیکی و سختی خود می شوند و برخی از این تغییرات پس از سرد شدن بعدی قابل بازیافت نیستند.

تصویر-میلگرد-حرارتی-چیست؟-3933

داشتن روش های طراحی ایمن، مقرون به صرفه و به راحتی برای اعضای فولادی در معرض آتش سوزی ضروری است. با این حال، بدون حفاظت در برابر آتش، سازه های فولادی ممکن است آسیب جدی ببینند یا حتی در یک فاجعه آتش سوزی فرو بریزند. این به این دلیل است که خواص مکانیکی فولاد در اثر حرارت در هنگام آتش سوزی بدتر می شود و مقاومت تسلیم فولاد معمولی در دمای 600 درجه سانتی گراد کمتر از 1/3 مقاومت مشخص شده در دمای اتاق است. بنابراین، فولادهای معمولی معمولاً نیاز به پوشش مقاوم در برابر آتش دارند. افزایش دما در عضو فولادی توسط اصول انتقال حرارت کنترل می شود. در نتیجه، باید تشخیص داده شود که دمای عضوفولادی معمولاً با دمای آتش در محفظه یا ستون شعله بیرونی یکسان نخواهد بود. فولاد محافظت شده در هنگام قرار گرفتن در معرض آتش افزایش دمای بسیار، کندتر را تجربه می کند. فولاد محافظت نشده همچنین اثر آتش بر روی عضو فولادی تحت تأثیر فاصله آن از مرکز آتش قرار می گیرد و اگر تهویه بیشتری در نزدیکی فولاد در شرایط کنترل شده سوخت رخ دهد که در آن تهویه با اتلاف گرما به محیط اطراف به خنک شدن فولاد کمک می کند.

بیشتر بخوانید(عرضه میلگرد در بورس کالا،کانکس پیچ و مهره ای)

به ویژه افزایش دمای فولاد و بتن در عناصر مرکب فولاد بتن منجر به کاهش خواص مکانیکی مانند تنش تسلیم، مدول یانگ و مقاومت فشاری نهایی بتن می شود. بنابراین، هنگامی که سازه فولادی یا کامپوزیت در معرض آتش سوزی قرار می گیرد، باربری فولاد کاهش می یابد. اگر مدت و شدت آتش سوزی به اندازه کافی زیاد باشد، مقاومت تحمل بار می تواند تا سطح بار اعمال شده کاهش یابد و منجر به فروریختن سازه شود.

میلگرد چه نوع فولادی است و از چه چیزی ساخته شده است؟

فولاد تقویت ‌کننده معمولاً از فولاد کربنی تشکیل شده است که با نورد گرم با الگوهای تغییر شکل ساخته می‌شود که امکان اتصال قوی‌ تری به بتن را فراهم می‌کند.

میله ها و مش های فولادی از سنگ آهن و فولاد بازیافتی در کارخانه های مختلف فولاد در سراسر جهان تولید می شوند. در حالی که سنگ آهن یک ماده عالی است، استفاده از فولاد بازیافت انرژی کارآمدتر است و مزایای دیگری مانند کاهش آلودگی و فرسودگی منابع طبیعی دارد.

اگر به دنبال تهیه انواع میلگرد و آهن آلات هستید، می توانید از رستاک در زمینه کمک بخواهید.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *