فهرست مطالب

مقاوم سازی تیر فولادی چیست؟

مقاوم سازی تیر فولادی چیست؟

منظور از مقاوم سازی تیر فولادی چیست؟  تیرهای فولادی تکیه ‌گاه‌ های سازه ‌ای هستند که از فولاد آلیاژی از کربن و آهن ساخته می‌شوند و به دلیل استحکام بالا مشهور است. تیرها برای تکیه گاه ساختمان حیاتی هستند و بار ساختمان را به صورت جانبی پخش می کنند تا از توزیع یکنواخت آن اطمینان حاصل شود، به طوری که ساختمان مستعد کمانش یا افتادگی نخواهد بود. فولاد به دلایلی، یک ماده محبوب برای تیرها است که از جمله آنها می توان به استحکام فوق العاده آن اشاره کرد و بنابراین می توان از آن در سازه هایی استفاده کرد که در غیر این صورت از نظر ساختاری نا امن تلقی می شوند.اما اگر شما هم با مفهوم مقاوم سازی تیر فولادی،  آشنا نیستید در ادامه با ما همراه باشید.

تیرهای فولادی

به تیرهای با فلنج مخروطی تیرچه فولادی نیز می گویند. سطح داخلی فلنج های فوقانی و تحتانی این تیرها دارای شیبی است که باعث نازک شدن فلنج ها در خارج و ضخیم شدن فلنج ها در داخل می شود. این تیرها برای اتصال به واشرهای مخروطی نیاز دارند. استفاده از این تیرها محدود است زیرا فلنج های مخروطی باعث مشکلات پردازش می شود.

مطالب بیشتر:

عرضه میلگرد در بورس کالا

قیمت ورق مبارکه

 

تصویر-مقاوم-سازی-تیر-فولادی-چیست؟--رستاک-3444

تولید کنندگان تیرهای فولادی

تولید کنندگان تیرهای فولادی را در چندین شکل و طول استاندارد برای کاربردهای مختلف تولید می کنند. همچنین می توان تیرهای فولادی را در ابعاد مختلف سفارش داد. حمل و نقل ویژه معمولا برای تیرها مورد نیاز است، زیرا آنها بزرگ و سنگین هستند، در نتیجه حمل و نقل آنها را دشوار می شود.

زمانی که معماران، ساختمان جدیدی را طراحی می کنند یا برای بازسازی ساختمان موجود برنامه ریزی می کنند، باید به این فکر کنند که تیرآهن در کجا قرار می گیرند و از چه موادی ساخته شده اند. این تیرها به دلیل استحکام در بسیاری از انواع ساختمان‌ها استاندارد هستند و طراحان مکانی را انتخاب می‌کنند که نیازهای ساختاری و زیبایی شناختی را برآورده کند. معماران و مهندسان همچنین باید محاسبات اضافی را انجام دهند که وزن کل ساختمان، فعالیت لرزه ای در منطقه ای که ساختمان در آن قرار دارد را در نظر بگیرد، زیرا همه اینها می تواند یکپارچگی سازه را تحت تأثیر قرار دهد.

برخی از تیرهای فولادی با جوشکاری ساخته می‌شوند و شرکت‌ها ورق‌های فولادی را می‌گیرند و آنها را به شکل و اندازه دلخواه برش داده و جوش می‌دهند. فولاد داغ همچنین می تواند قالب گیری شود تا تیرهایی با سبک دلخواه تولید شود. پس از اتمام یک تیر، می توان آن را با مواد مختلفی برای مقاومت در برابر آتش و…پوشاند. مقاومت در برابر آتش یکی از نگرانی‌های اصلی تیرهای فولادی است.

مطالب بیشتر:

میلگرد حرارتی چیست؟

قیمت میلگرد بستر

 

فرآیند تولید تیرهای فولادی

فرآیند تولید تیرهای فولادی شامل فرآیندی است که در آن تیر برای تعیین میزان وزنی که می تواند به طور ایمن تحمل کند، درجه بندی می شود. درجه بندی بار روی یک تیر، باید از نیازهای ساختمان برای ایمنی بیشتر باشد و بازرسان ساختمان ممکن است به اثبات اینکه تیرهای نصب شده در یک سازه الزامات قانونی ایمنی ساختمان را برآورده می کنند، نیاز داشته باشند.

مجموعه تدبیر فرآیند غرب رستاک با تکیه بر تیم فنی و اجرایی مجرب در حوزه ساخت و نصب اسکلتهای فلزی و امور طراحی ساختمان و با تکیه بر کادر مجرب فروش و متخصصان با تجربه، همواره در تلاش است پاسخگوی نیازهای شما هستند.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *