فهرست مطالب

روش های قرار دادن میلگرد فولادی

روش های قرار دادن میلگرد فولادی

روش های قرار دادن میلگرد فولادی چیست؟آرماتورهای فولادی یکی از نقش های مهم در طراحی، استحکام و پایداری سازه است. به دلیل ویژگی های فولاد و بتن (مقاومت کششی و فشاری، قابلیت قالب گیری)، ترکیب میله فولادی با بتن به سازه بتنی پایداری و استحکام می بخشد و امکان طراحی های تخصصی مانند سازه های کنسولی، دال های بتنی نازک تر و کمتر و غیره را فراهم می کند.

قرارگیری دقیق میلگرد تقویت شده مقدار مناسب پوشش بتنی را نشان می دهد که به محافظت از میلگردها در برابر خوردگی و افزایش استحکام سازه بتنی کمک می کند. به همین دلیل است که جدا از خدمات دقیق میلگرد، قرارگیری دقیق میلگرد فولادی برای طراحی سازه حیاتی است و از هرگونه شکست سازه ای جلوگیری می کند. نظارت و اطمینان از قرارگیری صحیح میلگرد فولادی بر عهده آهن ‌کار، سرکارگر، پیمانکار و بازرس است.

تصویر-روش-های-قرار-دادن-میلگرد-فولادی-رستاک-8454

قرارگیری میلگرد فولادی

شبکه ای از سیم های فولادی یا یک میله فولادی، زمانی که به عنوان فولاد تقویت کننده جمع شود، میلگرد فولادی نامیده می شود. از میلگرد فولادی در سازه های بتن مسلح و بنایی برای مقاوم سازی استفاده می شود.

شیوه ها و روش های ایده آل قرار دادن میلگرد فولادی

میلگرد تقویت شده می تواند نیروهای فشاری بالایی را تحمل کند، اما تحت کشش می شکند، زیرا استحکام کششی کمی دارد و نیاز به تقویت دارد. مقاومت کششی بالا میلگرد آن را برای ریخته گری با سازه بتنی ایده آل می کند. با افزایش مقاومت کششی و توانایی حمل بارهای کششی، سازه ساختمان را تقویت می کند. همانطور که در سازه های ساختمانی بزرگ مشاهده می شود، یک سازه بتنی مسلح شده با فولاد می تواند کشش بالایی را تحمل کند و به راحتی شکسته نمی شود.

مطالب بیشتر(میلگرد ساده،عرضه میلگرد در بورس کالا)

اهمیت قرارگیری دقیق میلگرد فولادی

قرارگیری دقیق و مناسب میلگرد فولادی برای استحکام و عمر سازه بسیار مهم است. سازه شکست خورده نتیجه قرارگیری نامناسب میلگرد است و یک سازه شکست خورده نه تنها فروپاشی یک سازه را نشان می‌دهد، اگر سازه مطابق انتظار یا طراحی‌شده عمل نکند، آنگاه شکست سازه نیز هست. به عنوان مثال، اگر یک پل در هنگام استفاده بیش از سطح تحمل خود منحرف شود، ساختار ناموفق یا شکست خورده ای را نشان می دهد. حتی تعمیرات پرهزینه و تعویض زودهنگام قطعات سازه نشانه شکست ساختار است.

مقدار مناسب پوشش بتنی برای پایداری سازه ضروری است پوشش بتنی میلگرد فولادی را از قرار گرفتن در معرض مواد یخ زدایی که منجر به خوردگی می شود نجات می دهد. خوردگی میلگرد فولادی باعث افزایش قطر فولاد می شود که در نتیجه بتن خارج از فولاد می افتد یا از فولاد تقویت شده شل می شود که منجر به ساختار ضعیف می شود. اگر مقدار کمتری از پوشش بتنی منجر به خوردگی شود، مقدار اضافی پوشش بتنی نیز به دلیل تئوری طراحی خمشی، مقاومت سازه را کاهش می دهد.

بیشتر بخوانید(میلگرد حرارتی چیست؟،قیمت میلگرد بستر)

روش های قرار دادن میلگرد

دو روش عمومی استیل گذاری که برای روسازی بتن مسلح به طور پیوسته استفاده می شود، روش دستی و روش مکانیکی است.

روش دستی

روش دستی با قرار دادن فولاد تقویت شده با دست قبل از قرار دادن بتن روی آن انجام می شود.نظارت بر قرارگیری میله ها، ارتفاع و فاصله دور با روش دستی آسان است.

روش مکانیکی

توسعه روش های مکانیکی برای قرار دادن میلگرد روندی را تسریع کرده است که در آن پیمانکاران می توانند در کمتر از ده روز 6000 فوت یا بیشتر، آرماتور بگذارند.

اگر شما هم برای سازه خود نیاز به خرید میلگرد، خرید آهن آلات و… دارید، بهتر است با مجموعه رستاک تماس بگیرید.

 

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *